2022 Menu
At Vælge 29
Uge 49, 2022
af Rick Joyner

Livets flod er en flod, ikke en sø eller en dam. Det bevæger sig altid, flyder, går et sted hen. Sådan vil karakteren af de menigheder være, som bliver bygget af Herren. Selvom en menighed ikke har set alle de karakteristika, der er nævnt i sidste uge, vil den, hvis den bevæger sig fremad i sin tro og kærlighed til Gud, gøre det til sin tid.

Herren bygger Han's kirke med mennesker, ikke kun principper. Så hvis en kirke, Han bygger, mangler i et område, vil Han sende folk for at hjælpe med at udfylde dette tomrum. Hvis du har en brændende vision for legemet til at vokse i et område, kan det være dig, Han sender. Sådanne vil blive kendt, fordi de er bygherrer, der bibringer visioner og formål, ikke kun kritikere, der fordømmer dem, der endnu ikke har det.

Hvis vi har en vision, er den bedste måde, vi kan hjælpe andre på, at vokse i den selv, ikke bare tale om den. Hvis vi vokser i en vision, der i sandhed er af Gud, vil andre blive tiltrukket af den. Herren plager ikke nogen til at følge Ham. Han kaldte på dem én gang, og hvis de ikke svarede, gik Han videre. Det ser ikke ud til, at Han nogensinde gentog disse kald.

I Åbenbaringsbogen 3:20 har vi det bemærkelsesværdige billede af Jesus, der står ved døren til Han's egen kirke og banker på for at se, om nogen ville åbne for Ham. I denne tidsalder vil Han ikke gå, hvor Han ikke er ønsket. Da mange kirker bliver bygget på, hvad folket ønsker og ikke på, hvad Herren ønsker, vil Han normalt velsigne dem, så godt Han kan, men Han vil ikke bo der. Der er forskel på, hvad Han velsigner og boer.

I den kommende tidsalder vil Han regere med en jernspir, men indtil da er opfordringen til "hvem som helst." Hvis vi presser folk til at reagere på Han's opfordring, vil det sandsynligvis ende dårligt. Dette inkluderer kaldet til at gå højere med Ham. Det bedste, vi kan gøre for at hjælpe andre, er selv at gå højere og lade andre blive draget af de resultater, de ser i os. Der er intet på jorden mere smitsomt end et menneske, der kommer tættere på Herren.

Hvis vi modnes i Kristus, vil vi manifestere mere af Ham. Vi gør dette ved at vokse i alt, hvad Han er. Han er Guds visdom og Guds sandhed, så vi bør vokse i visdom og sandhed. Han manifesteres gennem Han's folk ved Åndens frugt og gaver, så vi bør vokse i dem. Ånden kan til tider få os til at fokusere på ét aspekt af Han's natur, men dette bør aldrig forhindre os i at vokse sammen de andre.

Da Herrens veje er højere end vores veje, er der tidspunkter, hvor det ser ud til, at det, Han gør i os, er kontra opfattelse. For eksempel kaldte apostlen Paulus den korintiske kirke "stadig kødelig," fordi de splittet over deres yndlingslærere. Paulus' forskrift hertil var: "Søg efter kærligheden, men begær dog oprigtigt åndelige gaver, men især for at kunne profetere" (1 Korintherbrev 14:1).

Nogle lærere og teologer har hævdet, at korinterne var "kødelige," fordi de var hengivne til åndelige gaver. Det er en grundlæggende misforståelse af Paulus' lære i dette brev. Tværtimod foreskrev han stræben efter åndelige gaver som et middel mod deres kødelige. Faktisk er det en kødelig mentalitet at antage, at hvis folk forfølger åndelige gaver, ville dette resultere i mere splittelse, når det modsatte er sandt.

Vi må overveje, hvordan dette gælder for modne kristne i Kristi legeme. Når de ikke får lov til at finde deres gaver og kald og fungere i dem, vil resultatet være konflikter og splittelser. Det er, fordi de ikke er i stand til at være, hvad de er skabt til at være.

Guds enhed er en enhed af forskellighed, ikke en enhed af ensartet. Han gjorde ikke hvert snefnug anderledes og alle forskellige, fordi Han søgte kedelig ensartethed. Der kan ikke være nogen sand enhed, før hver del af Han's legeme kan være den, de er skabt til at være, og det kan vi ikke være, før vi passer ind i resten af legemet. Gud gjorde hver enkelt af os unikke, og vi bør ikke gå på kompromis med dette for enhed, men snarere omfavne vores unikhed. Dette kræver en højere modenhed, men det er sådan, vi finder den højere enhed, som virkelig vil herliggøre Ham.
Ugens Ord 50
OP